måndag 12 december 2011

Blogg start!

Då var även jag här i blogg världen.
Denna blogg kommer att fokusera på hälsa, kost och träning så som jag ser på det.
Jag tror inte att det finns några snabba vägar till en god hälsa, utan det krävs att man lägger ner lite jobb på sig själv för att må bra.
Dieter: Använder jag inte. Oftast krävs det bara att man ser över sin kost och sitt intag.
Träning: Ska vara rolig. Ingen fortsätter att träna om det är tråkigt. Det gäller att hitta den träningsformen som väcker lust och intresse att fortsätta. Jag tycker också att det är lite hysteri när det kommer till att springa till gymmen. Många som verkligen skulle behöva träna och röra på sig kommer aldrig att sätta sin fot på ett super trendigt gym. För alla som vill börja att leva ett hälsosammare liv kan en 30min promenad varje dag vara en bra början.
Hälsa: Är en kombination av många faktorer. Jag vill sammanfatta det med begreppet "balans i livet". 

Detta var bara en början och jag hoppas få dela med mig av mina tankar och erfarenheter framöver....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar