måndag 23 april 2012

Frukost!!!


För mig är frukosten en del av min morgon rutin. Att starta dagen med en ordentlig frukost är för mig lika självklart som att sätta på mig skorna när jag går ut.
Jag varierar lite mellan  lite olika frukostar för att få variation. Idag visar bilden en skål med naturell yoghurt med min egna müsliblandning (russin, havregryn och skalade solrosfrön), ägg, smörgås med makrill, 1,5dl juice och omega3 kapslar.

Jag försöker att inte äta så mycket socker och i dagens frukost finns det bara tillsatt socker i det köpta brödet i form av sirap.
Jag föredrar mitt hembakade(osötat) bröd, men det var slut idag så det fick bli köpt bröd idag.

En annan frukost jag brukar äta är gröt med mjölk och torkad frukt eller färska bär och smörgås med leverpastej. Vilken sorts gröt det blir varierar med humöret:)

Något som alltid ingår i frukosten är omega3 tillskott. Jag äter omega3 tillskott för de bra fetterna och för att jag upplever att jag har mindre ont i mina leder speciellt mina dåliga knän när jag äter tillskottet.
För att jag ska ha energi att jobba och träna varje dag är frukosten ett måste.

Obs! Frukosten är viktig för en god hälsa och den är en viktig del av den dagliga kosten. Jag rekommenderar att man äter 5-6 mål mat/dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar